20/6/14

Sobre a lectura en tempo de vacacións

NESTA ENTRADA do blogue da biblioteca do IES Fernando Esquío (Neda, A Coruña), atopamos unha referencia a un artigo aparecido na revista Muy Interesante, sobre a importancia da lectura no verán para os nenos e nenas, que ben se pode empregar como argumento coas familias, para implicalos como mediadores e sensibilizalos sobre a importancia da lectura nesta etapa vacacional:
"Leer en verano es muy beneficioso, especialmente durante la infancia. Así lo ha demostrado Richard Allingont y sus colegas de la Universidad de Tennessee (EE UU), que aseguran que si dejamos de leer libros durante las vacaciones parte de las habilidades de lectura se pierden, lo que en los estudiantes supondría un retroceso de dos o tres meses en la capacidad lectora y el manejo del lenguaje. Por el contrario, los niños que leen pueden "ganar un mes de destreza en la lectura" cada verano. Esto supone que cada año se produce una diferencia entre ambos grupos de hasta tres o cuatro meses. Y, por lo tanto, que "cada dos o tres años que pasamos durante la infancia sin lecturas veraniegas implican perder al menos un año de aprendizaje", concluye Allington en la revista Reading Psychology

Por otro lado, un estudio similar realizado por expertos de la Universidad Johns Hopkins sugiere que los efectos acumulativos de no leer en la infancia se notan incluso durante la secundaria y en la universidad. Y que quienes leyeron de forma constante siendo niños están mejor preparados también cuando llega el momento de incorporarse al mundo laboral."

A biblioteca cerra por vacacións ??!!!

 
A biblioteca do IES Fontem Albei, de A Fonsagrada (Lugo), pecha por vacacións pero...  os seus libros non queren quedar encerrados todo o verán... Breve pero estupendo vídeo que nos chega desde este centro, onde xa levan algún tempo traballando pola alfabetización mediática do seu alumnado e que atopan na biblioteca un excelente tema para elaborar os seus guións audiovisuais.

10/6/14

Hora de ler, un tempo para a lectura libre no horario lectivo

HORA DE LER on PhotoPeach  
Velaquí un exemplo de ambiente lector que se vive nunha boa parte de centros educativos galegos que puxeron a andar xa hai tempo a "hora de ler", un tempo para a lectura libre dentro do horario lectivo. HORA DE LER dá nome ao programa da administración pública galega para o fomento da lectura no contexto educativo, e foi este o termo que escolleron os centros para ese "tempo para a lectura" contemplado na normativa curricular desde 2007. Pero xa antes, concretamente a partir dos primeiros encontros do Plan de mellora de bibliotecas escolares en 2006, comezara a difundirse a iniciativa exitosa nun centro de A Coruña, o CEIP Emilia Pardo Bazán, que viña empregando a fórmula da "lectura silenciosa sostida", procedente das escolas anglosaxonas. A inclusión do tempo para a lectura en primaria (30'diarios) e a elaboración dos Proxectos lectores de centro axudou a espallar esta iniciativa, que hoxe se leva a cabo en practicamente todos os centros de primaria de Galicia e uns cincuenta institutos de ensino secundario. 

Desta forma, Galicia, leva xa tempo poñendo en práctica unha das recomendacións do Grupo de expertos de alto nivel sobre alfabetización que a Unión Europea deu a coñecer en 2012: "Reservar un tempo suficiente para a aprendizaxe da lectura a para as actividades de libre lectura, permitindo que os alumnos elixan os seus materiais de lectura e establezan o seu propio ritmo de lectura". 

As imaxes corresponden á "hora de ler" no CEIP de Leirado (Salvaterra de Miño)