12/7/10

Valoracións da "Hora de ler" nun IES

Son xa moitos os centros de ensino secundario que están a buscar fórmulas organizativas para botar a andar a "Hora de ler", ese momento que algúns consideran máxico, no que todo o mundo le e o tempo se para... e pasan cousas bonitas. Da memoria dun IES do Plan de mellora de bibliotecas escolares da provincia de Pontevedra extractamos o seguinte:

"Obxectivo. fomentar a lecto-escritura para desenvolver as competencias comunicativas do noso alumnado:
Cremos que neste aspecto tamén demos algúns pasos adiante como mostran os gráficos que acompañan a esta memoria, pero a nosa impresión está reforzada pola opinión, expresada diante dos órganos colexiados do centro, de moitos compañeir@s que utilizaron as fichas de lectura pero tamén a observación diaria na clase e afirma que notan unha considerable mellora do seu alumnado segundo ía transocrrendo o curso. Pensamos que nese aspecto foi moi importante conseguir introducir a Hora de Ler sobre todo porque supuxo que eran os propios alumn@s os que decidían que ler. Certo que non foi sinxelo. Tod@s sabemos que aínda hai xente que pensa que "a lección maxistral" é a esencia do ensino e que sen a súa "ciencia" e sapiencia o alumnado vai ser analfabeto de por vida; tamén sabemos que hai quen está obsesionado co cumprimento das programacións e quen pensa que os rapaces e as rapazas "non van aproveitar un tempo dedicado á lectura porque nin saben ler nin lles interesa", porén temos a enorme satisfacción de poder dicir que moitas das persoas que manifestaron a súa oposición ou expuxeron as súas recticencias, remataron felicitándonos pola iniciativa -aínda que deixaramos claro que non era nosa-- asombradas polo interese que puxo a maioría do alumnado, polo silencio que se peercibía nos corredores á Hora de Ler e mesmo porque notaba un cambio moi positivo na actitude do alumnado cara á lectura."