12/5/11

Unha fórmula flexible para facer lectoras e lectores

A idea de propiciar as lecturas compartidas pode adpatarse a múltiples contextos e a todo tipo de alumnado, e pode tamén responder a distintos obxectivos, aínda que sempre a finalidade última será que a experiencia lectora resulte tan grata que favoreza o vínculo entre o lector e a lectura.... Chéganos a crónica da experiencia levada a cabo no CEIP de Louro (Muros, A Coruña), que reproducimos en palabras da profesora responsable da biblioteca:

"Fixemos dous grupos: Infantil e 1º ciclo (aínda que algúns de 2º estaban no outro grupo); 2º e 3º ciclos (cos "engadidos" de 2º). Mediante sorteo fixemos parellas formadas por unha persoa de cada un dos grupos (a excepción de infantil de 3 e 4 anos, que ína dous ou tres xuntos co rapaz ou rapaza que lle tocara do outro grupo).

As lecturas preparáronnas previamente e, a diferencia doutros centros, polo que vin, é que os dous membros da parella lína o conto (non só os maiores aos pequenos). Calculamos un promedio de 10 minutos para cada lectura. Cando un dos compoñentes da parella terminadaba, tocáballe o truno ao outro.

A verdade é que era unha imaxe impresionante. A todo o profesorado lle encantou e tamén aos nenos e nenas. Impactounes o respecto que demostraba cara ao "padriño" ou "madriña" de turno, tanto se fora dos maiores como dos pequenos".